Regulamin Konkursu Fotograficznego z okazji 50-lecia Gminy Psary „Gmina Psary w fotografii - Dawniej i dziś”

05 czerwiec 2023

Regulamin Konkursu Fotograficznego
z okazji 50-lecia Gminy Psary
„Gmina Psary w fotografii - Dawniej i dziś”

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Konkurs organizowany jest z okazji 50-lecia Gminy Psary.

  2. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie szkół podstawowych z klas IV - VIII i ponadpodstawowych mieszkających na terenie gminy Psary.

  3. Organizatorem jest: Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 3 w Psarach pod patronatem Wójta Gminy Psary.

  4. Cele Konkursu:

  • uwrażliwienie uczestników konkursu na piękno obiektów, które nas otaczają,

  • włączenie mieszkańców do podejmowania działań zmierzających do większej
    troski o własną gminę,

  • ukazanie poprzez obecną oraz starą fotografię, jak zmieniały się miejsca,
    okoliczności i ludzie,

  • rozwijanie zainteresowań oraz umiejętności z zakresu fotografowania,

  • propagowanie piękna naszej gminy na zewnątrz.

  1. Tematyka Konkursu: Gmina Psary w fotografii – Dawniej i dziś.
    Prosimy znaleźć w rodzinnych albumach stare zdjęcia (z okresu 50 lat) przedstawiające np. obiekty użyteczności publicznej, uroczystości gminne i kościelne, wspólne wycieczki rodzinne po terenie gminy Psary, prace polowe, itp. i wykonać zdjęcie odtwarzające ten sam obiekt/sytuację współcześnie.

II. ZASADY UCZESTNICTWA

  1. Uczestnik Konkursu może zgłosić jedną pracę zawierającą: fotografię archiwalną i współczesną zeskanowane i wydrukowane lub naklejone na kartce w formacie A4. Warunkiem udziału w konkursie jest samodzielne wykonanie przez uczestnika współczesnego zdjęcia, zgodnego z tematem konkursowym, oraz wypełnienie i podpisanie karty zgłoszenia.

  2. Wymagane jest podanie źródła pochodzenia archiwalnej fotografii (np. zbiory własne lub adres strony internetowej) oraz krótki opis zdjęcia (data i miejsce wykonania zdjęcia, co lub kogo przedstawia).

  3. Każdy uczestnik konkursu, przesyłając fotografię, udziela niewyłącznej, nieodpłatnej licencji do korzystania z fotografii na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych dla celów przeprowadzenia i rozstrzygnięcia konkursu oraz w zakresie wynikającym z treści niniejszego regulaminu.

  4. Archiwalne fotografie zgłoszone i dostarczone do Konkursu będzie można odebrać w sekretariacie szkoły po rozstrzygnięciu Konkursu.

  1. Do koperty z dopiskiem „Gminny konkurs fotograficzny - Gmina Psary w fotografii - Dawniej i dziś” należy włożyć wydrukowaną pracę wraz kartą z zgłoszenia (załącznik nr 1 do regulaminu), oświadczeniem (załącznik nr 2) oraz klauzulą RODO (załącznik nr 3).

  2. Na wskazany adres email wysyłamy pracę w formacie JPG oraz kartę zgłoszenia, oświadczenie i klauzulę RODO w formacie DOC lub PDF.

III. PRZEBIEG KONKURSU

  1. Termin składania prac: do 10 września 2023 roku.

  2. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi: 15 września 2023 roku.

  3. Miejsce składania prac wraz z załącznikami: Szkoła Podstawowa im. marszałka Józefa Piłsudskiego w Psarach, ul. Szkolna 32 lub mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  4. Zdjęcia oceniane będą przez Komisję Konkursową składającą się z osób powołanych przez Organizatora.

  5. Fotografie oceniane będą w dwóch kategoriach wiekowych:
    uczniowie klas 4-8 szkół podstawowych,
    uczniowie szkół ponadpodstawowych.

  6. Komisja Konkursowa przy ocenie zdjęć będzie brała pod uwagę: zgodność zdjęcia z celem i tematyką konkursu, kreatywność, walory artystyczne oraz aspekty techniczne.

IV. Uwagi końcowe

  1. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu oraz wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestnika przez organizatora, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia oraz promocji konkursu.

  2. W kwestiach nieuregulowanych stosuje się w szczególności przepisy KC oraz przepisy Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  3. Zgłoszenie pracy do Konkursu jest równoznaczne ze złożeniem przez uczestnika oświadczenia, iż zgłoszona przez niego praca jest efektem jego osobistej działalności twórczej, wobec czego przysługuje mu do niej ogół majątkowych i osobistych praw autorskich, a także prawa zależne.

  4. W stosunku do pracy/prac uznanych przez Jury Konkursu za zwycięskie uczestnik nieodpłatnie udziela Organizatorowi zgody na publikację zwycięskich prac w na stronie internetowej szkoły, Urzędu Gminy oraz stronie Facebook Gminy Psary oraz rozpowszechniania pracy/prac poprzez ich publiczne wystawianie.

Szczegółowych informacji na temat konkursu udziela:

Szkoła Podstawowa im. marszałka Józefa Piłsudskiego

ul. Szkolna 32

42-512 Psary

Tel. 322672142

Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 ZAŁĄCZNIK NR 1-POBIERZ

ZAŁĄCZNIK NR 2 - POBIERZ

ZAŁĄCZNIK NR 3-POBIERZ